Είναι αλήθεια πως τα τελευταία χρόνια η οικονομική κατάσταση ζορίζει όλο και περισσότερο όλους μας. Το κόστος ενέργειας , βασικών αγαθών , καυσίμων και γενικά το κόστος διαβίωσης διαρκώς ανεβαίνει. Αυτή η κατάσταση λοιπόν έχει επηρεάσει σημαντικά και το δικό μας κλάδο της παραγωγής και εμπορίας.
Από τη μία το ασταμάτητο ράλι τιμών στις πρώτες ύλες , από την άλλη τα αυξημένα κόστη μεταφοράς , το σχεδόν διπλασιασμένο κόστος του ρεύματος , είναι συνθήκες που αποτυπώνονται στις αυξημένες τιμές των προϊόντων και εμπορευμάτων μας.
Σε περιόδους χαμηλής κινητικότητας ως γνωστόν , οι εταιρίες ψάχνουν τρόπους προσέγγισης του καταναλωτικού κοινού. Ένας από αυτούς είναι και οι εκπτώσεις. Ως αναφορά το κατά πόσο αυτές είναι πραγματικές ή όχι , δεν θα το απαντήσω άμεσα αλλά έμμεσα και ελπίζω να γίνει κατανοητό. Τη στιγμή που όλα γύρο μας ακριβαίνουν και ένα προϊόν σε περίοδο εκπτώσεων ή μη , προσφέρεται -50%, -60% & -70% ... για μένα σημαίνει ότι :
- Ήταν υπερτιμημένο για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα και τώρα προσφέρεται κοντά στην τιμή κόστους για ενίσχυση της ρευστότητας μιας εταιρίας.
- Η αρχική του τιμή είναι πλασματική και απλά χρησιμοποιείται για εντυπωσιασμό του καταναλωτή δημιουργώντας την ψευδή αίσθηση της "ευκαιρίας απόκτησης"
- Αποτελεί προϊόν μόδας που εάν δεν πουληθεί σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο θα μείνει στοκ λόγο εποχικότητας ή άλλων παραγόντων.
- Είναι προϊόν κατώτερης ποιότητας , συνήθως εισαγόμενο από χώρες με πολύ χαμηλό κόστος παραγωγής και πολύ χαμηλότερη αρχική τιμή από την αναγραφόμενη.
- Αποτελεί προϊόν που δεν είναι αντάξιο των βασικών προδιαγραφών και στοχεύει στην ευκαιριακή πώληση και εξαπάτηση του υποψήφιου αγοραστή.
- Το μεγαλύτερο ποσοστό της αξίας του είναι προστιθέμενη αξία διαφήμισης & branding και ακόμα και σε τόσο υψηλή έκπτωση αποφέρει κέρδη στην εταιρία που το προσφέρει.
Στην ερώτηση των περισσότερων περί εκπτώσεων 50% & άνω , απαντάμε πως στην εταιρία μας τα προϊόντα κοστολογούνται βάση των πρώτων υλών και του κόστους παραγωγής και στοχεύουμε στην καλύτερη σχέση ποιότητας - τιμής . Σε εμάς δεν υπάρχει το περιθώριο για ακραίες εκπτώσεις γιατί η αξία του προϊόντος είναι στο ίδιο το προϊόν και όχι σε διαφήμιση , brand κλπ.
Με εκτίμηση
Ιωαννίδης Μάνος
Back to News